En sockerråtta här bor i huset tra la la la

 
Förkylningen kommer och går. Under natten fick jag ont i halsen igen och idag är det pollen som får näsan att rinna. Tack och lov så är orken betydligt bättre än för någon vecka sedan. Idag körde jag med överfylld bil till soptippen. Den var faktiskt så pass packad att det knappt gick att flytta växelspaken än mindre sikt genom högra rutan. Efter soptippsresan svängde jag förbi till däckfirman och fick ett framdäck balanserat som de nog missade eller mest troligt felbalanserade när jag köpte nya däck häromveckan. 
Idag fyller svärdottern år så det vankas tårtkalas. Presenter är alltid jättesvårt då smaken är lika delad som baken.
Både dottern och en god vän har varit och hälsat på mig idag. Faktiskt är jag riktigt bortskämd med besökare trots att fikafatet oftast gapar tomt. Den senaste tiden har jag begränsat mitt bakande men nu när sommaren kommer är det helmysigt med kaffe och gofika ute på altan. Enda kruxet är sockerråttan som bor i detta hus. Hennes namn börjar på G och hon är 66 år och har absolut noll impulskontroll när det gäller sötsaker och bakverk.