Äntligen sol

Vaknade till strålande sol på klarblå himmel och blev jublande glad. Utejobb dagen lång, tänkte jag men ack så jag bedrog mig för nordanvinden var riktigt ettrig. Istället har tvättmaskinen fått jobba konstant och tvätten torka utomhus för första gången det här året. Också en härlig känsla att ta in alldeles slät och friskt doftande tvätt. 
Har länge haft långbyxor som varit för långa och haft fula uppvik längst ner. Idag blev de äntligen uppfållade trots krånglande symaskin. Typiskt att maskin krånglar när man ska sy något som bara tar några minuter. Har också lånat bil med dragkrok, hakat på mitt släp och kört hem en stege som dottern köpt till sitt hus. Hon ska måla sitt stora hus och jag måste ta mig an mina fönster men gud så det tar emot. 
Att som kvinna vara med hus är en ständig lärokälla och arbete saknas aldrig, fast jag älskar det verkligen. Ja faktiskt så mycket att jag har svårt att åka hemifrån. 
Själva trädgårdsdelen har krävt massor av arbete under många år och då mest med att gräva upp och utrota men nu är den i bra trim och väldigt lättskött med tanke på att jag ska orka sköta om den så länge som möjligt. Tycker åren rullar på alldeles för snabbt numera.