Uppfräschning etapp 1

 
Äntligen är takfärger, tapet, lim och täckpapper inhandlat. Resterande attiraljer finns sedan tidigare i målarlådan ute i garaget. Idag ska väggarna rensas från prylar och taket tvättas enligt konstens alla regler. Känner mig sååååå nöjd och sugen på uppfräschning. Däremot verkar min högra arm ana vad som är på gång genom att skicka ontsignaler lite då och då. Det blir till att ta pauser och inte förta sig direkt.
Min ambition var att klistra upp en vitbeig eller vitgrå tapet men valet föll istället på en skirt ljusgrönvit på grund av att en vit tapet förmodligen skulle få min 40 år gamla furuköksinredning att framstå som väldigt ofräsch. Det fanns hur många snygga tapeter som helst men priset på de flesta var minst femhundra kronor per rulle över min budget. Har lov att byta till andra om jag ångrar mig. Mycket underjobb återstår innan det är dags för tapetsering.