Går tungt

Grått och tung blötsnö. Lätt att hålla sig för skratt. Jag vägrar skotta mer snö för nu är det dags att solen tar sig an våren. Min infart är bedrövlig men det struntar jag i.
Idag har dörrfoder och fönsterfoder blivit grundmålade. I morgon blir det två varv lackfärg och sedan är det dags för den efterlängtade tapetseringen men först måste jag be sonen komma och spackla där det behövs. Själv är jag en usel spacklare som gör mer skada än nytta.Tapetseringen blir under påskdagarna men det spelar ingen roll eftersom tankarna är på viktigare saker än påskfirande. Om jag hinner färdigställa köket kanske det blir en enklare påskmiddag endera dagen men det är bara ett svagt kanske. Längtar efter lax halstrad utomhus. Blotta tanken får smaklökarna att rinna till eller kanske beror det på dagens ynkliga smörgåsdiet. bestående av gammalt bröd och en medfaren leverpastejrest.