Underbart är kort

 
Den här årstiden är jag utomhus i stort sett all vaken tid om vädret  inte är alltför blött. Det finns alltid saker att göra eller njuta av. Idag har jag klippt mina trettonhundra kvadratmeter och avslutade med att trimma varendaste kant så nu är tomten så fin den kan bli. Sommarblommorna i rabatterna har farit rejält illa av regn och blåst men perennablommorna växer så det knakar. Även om kroppen protesterar överskuggar njutningen de kroppsliga tillkortakommandena med råge. Jag älskar den här årstiden mygg och knott till trots. I kväll fotade jag den skira alpklematisen som klättar runt hängbjörkens stam och lilla purpurapeln som är översållad av cerisrosa blommor. När man bor i ett villaområde är det svårt att hitta vinklar som ger fina kort utan störande bakgrund. 
I morgon ska blir det vilodag med trevligheter iklädd baddräkt (om jag får på mig den utan att den blir genomskinlig i uttöjt tillstånd).