Sommar, sommar, sommar

 
Ännu en underbar dag med strålande sol och klarblå himmel. Frampå kvällen rikligt med mygg och ett uppfriskande duggregn. Mina doftsinnesceller uppfattade doften från både liljekonvalj och brudspirea. Blev så glad. Lever ännu på hoppet att en dag återigen kunna känna dofter. I och för sig trevligt att inte känna kattpisslukten från kattlådan men det har ju också sina sidor då mina gäster förmodligen uppfattar den.
 
Idag målade jag äntligen över de värsta skavankerna på altanräcket som en livsförlängande åtgärd. Fick nästan solsting och brände mig på både rygg och armar. 
 
I kväll var jag till trollskogen för att fota guckusko men trollskogen var skövlad av stora maskiner och ingen guckusko eller annan raritet hittades. Istället blev det mindre lyckad forsfotografering och ännu mindre lyckad fotografering av igelkott som mumsade på en överbliven bit av min middagsmacka.