Regntunga skyar

 
Somnade frampå morgonkvisten och vaknade några timmar senare av åskmuller och en tryckade känsla i skallen. Bryggde kaffe och satte mig ute på altanen i blixtskenet och gick inte in förrän störtregnet tog vid. Mina törstiga växter fick sig en rejäl och välbehövlig rotblöta.
Så här i min ensamhet passar jag på att träna låten med stort L som ska framföras på tisdagkväll tillsammans med kompisarna och ja det är visst några tusen till som också klämmer i för kung och fosterland. Sångröst och rytmkänsla hör verkligen inte till mina begåvningar men gör så gott jag förmår av det lilla. För känsliga kan det vara bra att ha bomull till hands ... yea yea yea woh oh oh ... 
Nåja det blir inomhuspyssel en dag som denna och det är inte heller så dumt. Har också en del att fundera och oroa mig för. Ibland är livet verkligen en träskmarksvandring där svåra beslut måste tas fast hjärtat gråter. Vad som är rätt och vad som är fel visar sig i framtiden.