Snövitt sagolandskap

 
Idag kom solen och förvandlade gråtrist vinter till ett glittrande snövitt sagolandskap med hög och klarblå himmel. Förtjusande vackert! Småfåglarna och då mest talgoxar trängdes kring matarrangemangen i föredetta julgranarna som numera tjänstgör som fågelmatsträd. Jag försökte mig på några foton men inget blev bra.
I kväll är det minus tjugo grader igen. För min del är kylan oroande med tanke på elräkningen. Hoppas att luftvärmepumparna och det nytecknade lägre elpriset ger resultat på elräkningarna. 
 
Har också gått igenom tusentals foton och slutresultatet blev 1200 foton i en mapp för kommande fotoböcker. Mina nackmuskler brinner. Efter redigering och ytterligare rensning hoppas jag att det blir kvar ungefär hälften, vilket skulle bli lagom för två feta fotoböcker. I kväll plockade jag fram den gamla bärbara datorn där bildskärmen är helt svart av någon anledning. Åkte till syrran och kopplade upp den på deras bildskärm vilket funkade ypperligt bra. I morgon ska jag försöka få tag på en gammal bildskärm så att jag kan gå igenom gammeldatorn och spara de bilder som  inte har blivit överförda till den nya datorn.