Semlor dagen lång

 
 
 
 
Även om det kändes rejält motigt så gjorde jag enligt gårdagens plan en vetedeg direkt efter morgonkaffet. När degen jäst och det var dags att rulla små semlebullar gick det undan och vips hade jag 32 små fluffisar. Gjorde egen mandelmassa bestående av 2 dl mandelmjöl, 1 dl florsocker, en droppe bittermandelolja och en skvätt mjölk. 
Nu har barn och barnbarn varit hit och fikat så nu är det inte många semlor kvar vilket är perfekt med tanke på glufsiga skåpråttan som bor i detta hus.
 
Gården är skottad och jag som i min enfald hoppades på sol men istället lär det bli snöstorm framåt natten. Åhhhh förbannat less är ett lindrigt uttryck i sammanhanget.
 
Känner för en liten kioskhamburgare med salt, peppar och massor av lök som dagens middag. Jag hör till dem som varken gillar pommes frites eller dressingar.