Sagolikt vackert men kallt

 
Termometern visade på dyga tjugo minus när jag steg upp i morse. Ja morse och morse för klockan var tjugo i tolv. Med vuxna barnbarn i huset är det lätt hänt att även gamla mormödrar vänder på dygnet. Nu har barnbarnet åkt till sitt och snart vaknar även jag när det ljusnar.
Idag var det alltså riktigt bra kvalsterdödartemperatur så mina sängkläder hänger ute på vädring. Började städningen på övervåningen där bland annat en magsjuka genomleds under julhelgen. Tvättmaskinen har tumlat runt i flera dagar men nu syns botten på tvättbackarna. 
Min ork är lite kort efter dunderförkylningen men jag är inte den som ger mig för att det tar emot lite. Kämpa är det som gäller. Jag hade aldrig kunnat bo kvar i huset om jag känt efter för mycket. Att ta en sak i taget och försöka vara så positiv som möjligt gör även eländet lättare. Det gäller utan undantag.