Långarmad apa

Massor av tung blötsnö förgyllde min morgon. Var tvungen att gå ut och skotta bort den innan värmepumpsinstallatören skulle komma hit. Känner mig i skrivande stund som en långarmad apa med värkande axlar.
Nu är mitt hus utrustat med två fungerande värmepumpar. Den gamla har jag haft i sju år och den betalade sig redan efter två år så numera är den rena rama sparbössan. Hoppas nu på att se ett positivt resultat på elräkningen. Ibland kan jag störas av fläktljudet och då speciellt precis när jag håller på att somna men dagtid är det inga problem. Helst av allt hade jag velat borra bergvärme men det skulle kosta uppåt tvåhundra tusen i mitt hus så det får bero tills jag blir mångmiljonär. Enligt flera oerhört seriösa årshoroskop kommer det att ramla in stora summor pengar under det här året. Dessvärre rinner dom ut också men förhoppningsvis till bra saker. Framåt sommaren kommer jag tydligen att träffa en nygammal kärlek. Spännande!  Som fisk föredrar man oftast att simma runt i lugna vatten fast själv tycker jag nog att jag är ganska bra på att simma motströms med en ros i munnen.  Livet har bjudit på många glädjor och besvikelser, men det är väl det som är livet.
... Fiskarna är det mest anpassningsbara stjärntecknet av alla, det som kan smälta in och blomstra i vilken miljö som helst. Du behöver bara lite tid, helt enkelt...