I minnenas värld

Tio år har gått sedan vi lekte damfrisörska ..
 
Termometern har visat -20°C hela dagen lång vilket har inneburit innedag för mig. Bilskrället är som en igloo och tydligen är kupévärmaren inställd på lägsta effekt så det lär ta tid innan de igenisade dörrarna går att öppna. Jag lider förvisso ingen nöd mer än att godsaker saknas till kvällsmyset.
 
Större delen av denna dag har ägnats åt att gå igenom foton som jag sparat på externa minnen sedan början av tjugohundratalet. Just nu när hälften är avklarat innehåller mappen som så småningom ska bli fotoböcker nästan 800 bilder och lika många till lär det bli innan allt är genomgånget. Det lär krävas en till rejäl sanering ... Bilderna väcker minnen och känslor av skilda slag. Mest glädje men även sorg, ilska och besvikelse så djup att den aldrig bleknar och blir uthärdlig att leva med. Det finns personer som verkligen borde ta sig en funderare på vad deras grymt egoistiska handlande och brist på ansvar orsakat andra helt oskyldiga. 
Fotoboken som jag gjorde förra veckan är redan tryckt och på väg till mig med posten. Ska bli spännande att se om den blivit som jag ville.