Blötsnö

I morse med snön vräkte ner sov jag som skönast och vaknade fullsövd först vid tolvsnåret. Efter morgonkaffet startade projekt snöröjning. Glädjande nog startade snöslungan på andra rycket vilket inte hör till vanligheterna. Med gasen i högsta läge fixade den även dagens tunga blötsnö och även den djävulska plogkarmen. Fy vad jag hatar plogkarmarna över min infart. Lastbilsförarna måste ha knäck i hjärnan när de inte kan föra ner snön några meter till där den inte är ett hinder för någon. Det är konstigt men hos sig själva eller förarnas vänner blir det aldrig några plogkarmar. Mer än en gång har jag stått och sett hur föraren vinklar plogen hos en av grannarna så att de inte får någon karm. Funderar på att lägga ut en kontaktannons där enda kravet är att mannen ifråga är plogbilsförare i mitt område. Ja, det skulle nästan vara värt besväret.