Året som gick

Jag fick en fråga om vad som var det bästa som hände under 2014 och jag behövde så klart inte tänka speciellt många bråkdels sekunder innan jag visste svaret. Naturligtvis var det lilla Ines, barnbarnsbarnet som kom till oss i slutet av året.
 
Men det bästa är också att det går bra för mina nära och kära. Att även jag själv mår bra och alla fina och roliga upplevelser med familj och vänner. Att sommaren var varm och lång, att tomaterna hann mogna ute i växthuset ... ja listan kan bli lång.
 
En rolig upplevelse var också att våga synas och sjunga i teve iförd blommande sommarhatt ... 
 
Glad över att syrran och jag lyckades få ihop en fotobok med lite av varje från vår uppväxt till våra jubilerande bröder som alla tre fyllde jämt i somras.
 
Bland det sämsta som hände var att någon körde för fort och fick indraget körkort och dyra böter, dyra bilreparationer, restskatt plus att jag förlorade luktsinnet under sommaren. Kanske efter dunderförkylningen, kanske efter att jag stötte i huvudet, kanske en liten tia eller stroke.