Strålande dag

 
I morse när jag vaknade strålade solen på klarblå himmel och snön var täckt av allehanda trädmaterial som hade blåst ner under nattens storm. Stormen förde tack och lov inte med sig snö i någon nämnvärd omfattning, bara lite smådrivor här och där.
Varit ute i flera timmar och småputsat infarten, surrat med grannar och försökt skotta bort värsta topparna på snöbergen på altansidan. Nu har jag i alla fall lite ljusinsläpp i vardagsrummet men får skotta bort mer allt eftersom orken tillåter. Avslutade skottandet med att åka kana på rumpan nerför högsta högen.
Egentligen har det varit en händelserik dag då jag både hunnit hälsa på hos dottern plus haft kvällsgäst som hade med sig middagsmat i form entrecote, potatisgratäng och svampsås. Mycket gott! 
Känner mig jättetrött och det är inte konstigt med tanke på nattens storm som höll mig vaken till vid tresnåret. Nu lovar väderinstituten fint väder kommande veckan så jag hoppas att de har rätt. Ingen mer snö tack.