Rik!

 
Morgonen bjöd på virvlande snöflingor men jag hade en skön känsla av att det var den typ av snö som liksom tar bort den gamla snön. Alltså vårsnö. Åhh Herregud vad jag längtar efter vår med sol och värme. Längtan blir bara värre med åren. 
Idag var jag bjuden på lunchmiddag på Roady av gamla goda vänner. De allra bästa råvarorna närodlat och ekologiskt. Jag åt stekt röding med löjromssås och smarriga tillbehör. Supergott! Efteråt drack vi kaffe hemma hos en av vännerna med prat och många skratt. 
I kväll var jag till mina huvudmän och utförde ett av de månatliga uppdragen. Också en trevlig stund med många skratt. 
Nyss när jag liksom summerade dagen kom tanken att jag faktiskt är väldigt rik på fina vänner som förgyller min tillvaro i denna vintriga jämmerdal. 
I morgon är det återigen dags för tårta. Tycker att åren går väldigt snabbt numera.