Rapporten fortsätter ...

 
Idag åt jag en jättesemla med så mycket grädde att avskrapet räckte mer än väl till katterna. Jättegod och kaloristinn så att energin räckte till att skotta bodtaket och växthustaket. Känner mig jättenöjd. Ringde syrran när jag klev upp på taket och bad henne ringa om en stund för att kolla om jag överlevt. Det är förvisso inte helt smart att börja med tak när det är mörkt och alla grannar bänkat sig framför Gokväll. Och inte förvånande överlevde jag utan att trilla ner och hade dessutom energi kvar till att plocka fram skidor och pjäxor för att ta mig till växthuset där taket verkligen behövde bli av med snömängderna. Det låter kanske skrytigt när jag skriver om sådant jag gör men det är inte avsikten. Jag vill bara berätta om den glädje jag känner över småsakerna i mitt enkla och krusidullfria liv. Att vara självgående har alltid haft hög prioritet hos mig. 
Dagen började med att dottern kom på morgonkaffe och erbjöd mig en tur österut. Jag handlade bara två småsaker på rea på rea men det var jättebra med en vilopaus från snösvängen. I morgon är en ny dag och om si så där tolv veckor är snön nästan helt borta och sommaren står och knackar på dörren. Längtar!