Rapport från snöhelvetet

 
Förra vintern regnade det var och varannan dag vilket ledde till fruktansvärd ishalka och då önskade vi oss en vanlig vinter med snö och några grader kallt. Nu har vi snö istället för regn men himmel vilka mängder. På vissa ställen på min tomt är snödrivorna högre än mina 161 centimeter. Snart klarar inte slungan av att kasta snön högre.
Idag har jag försökt att med en kara dra ner snö från hustaket vilket krävde mer dona i armmusklerna än jag har. Blev tvungen att ge upp när halva huset återstod och därefter kunde jag knappt lyfta armarna. I morgon ringer jag Länkarna och köper snöskottningshjälp för det som återstår på taket. Resterande klarar jag själv och dessutom är det skönt att göra något vettigt när man tankar ljus och syre. 
Jag har svårt för att be någon komma och hjälpa mig då jag är rädd för att den personen ska skada sig ja rentav dö av ansträngning. Det skulle vara tungt att leva med. Jag har varken säkerhetsutrustning eller försäkring som skulle gälla om något elände inträffade. Förmodar att de försäkringar jag har bara gäller mig själv, huset och bilen.
Idag var inte min bästa dag. Som final när jag tänkte åka till affären och köpa något gott till middag hade ett bakhjul låst sig så det var bara att vända hemåt utan middagsmat. Jag försökte med alla trix som att backa men inget hjälpte. Det blev varma räkmackor och en avocado till middag. Gott men kanske inte det jag var sugen på.