Lugn dag

Ännu en lugn dag utan snöskottning eller annat ansträngande. Pysslat med lite administrativt och haft vänner på besök. I kväll lyxade jag till det och beställde två vårrullar från kinarestaurangen men orkade bara den ena. 
 
Nästa vecka är det dags för magnetröntgen av min hjärna. Har varit med om det en gång tidigare och upplevde det fruktansvärt jobbigt att ligga instängd i den smala tunneln så denna gång har jag ringt läkaren och fått utskrivet en lugnande/ångestdämpade tablett att ta en halvtimme innan det är dags att köras in i tunneln. Ordinationen är att ta en halv tablett men jag tänker ta en hel med hopp om att falla i behaglig dvala och därmed slippa paniken jag kände förra gången. Helst hade jag velat ha samma medikament som jag fick hos tandkirurgen när en djupt liggande visdomstand opererades bort ur käken. Trots att operationen tog nästan en timme kändes det som en sekund och jag har absolut noll minne av operationen. Märklig känsla efteråt. Personalen skrattade gott åt min förvåning.