Gratis styrketräning

 
Grått, blött och vinpin utomhus. Har varit ut och handlat grejor som kräver armstyrka bland annat 10 kilo kattsand och en ny kylare till min bil. Efter gårdagens läkarbesked fick jag ytterligare en puff, om än liten, att åtminstone blanda ihop en nyttig sallad att äta när hungern gör sig påmind. Den här gången blev det favoriten med bönor, morötter, spetskål, vitlök, persilja, rödlök och enkel dressing av olja och äppelcidervinäger. Den senaste tiden har jag varit så urless på smörgåspålägg så att till exempel den dyra lokalproducerade kokta skinkan har fått ligga orörd tills den blev oätlig. Att sätta sig till bords och äta i ensamhet är verkligen ingen höjdare och ändå trivs jag väldans bra i mitt eget sällskap. 
I kväll blev det bullbak och välkommet besök av brorsan och hans sambo och som final favoritprogrammet Let´s dance. Efter ett par bullar känner jag mig nu som en uppjäst michelingubbe.