Glad och nöjd

Idag tog jag återigen tjuren i de berömda hornen och gjorde bokslut och hela raddan för en förening där jag är kassör. Alla verifikat stämde på öret så det var en enkel match när jag väl satte igång. Nu bara revisor och årsmöte kvar och sedan är det dags för min egen deklaration men den lämnar jag till ett proffs och behöver bara ställa i ordning alla papper.
Det känns skönt när räkenskaper stämmer för då vet jag att min hjärna i alla fall funkar på det området. Väntar otåligt och stundvis oroligt på resultatet från magnetkameraundersökningen av min hjärna. Innan veckan är slut borde jag ha fått besked. 
Oro har aldrig varit bra för min nattsömn och brukar leda till tjorviga mardrömmar. I natt drömde jag att jag var till kommunhuset och hade av någon konstig anledning med mig lillkatten och dessutom utan koppel. Helt plötsligt var hon borta och jag ropade som besatt utan att en endaste människa visade sig. Öppnade en dörr och kan ni tänka er där satt en av mina grannar småleende vid ett skrivbord och kissen satt så fint på ett skåp intill. Grannen sa lugnt att han visste att jag skulle komma efter lillkissen. Åh herregud så glad jag blev! 
Nåja, jag vaknade i alla fall glad och senare hittade jag ett stort födelsedagspaket från barnbarnen i Umeå som innehöll trädgårdstidningar och en jättefin sommarblus. En bra dag!