Stress

Det här skulle bli en mysig och julpysslig dag men det blev precis tvärtom. Sov för länge och fick stressa för att hinna få bilen upptinad innan frissabesök. Sedan iväg till syrran för att tillsammans meddela ett svar på ett gemensamt ärende. Ringde ett proffs och använde uppgifterna utan eftertanke och naturligtvis blev det missförstånd och fel uppgifter någonstans på vägen. Sedan hem och rivstarta bakmaskinen. Telefonen ringde, meddelanden plingade, katterna jamade och ville ha godis och själv råkade jag bränna mig på en het ugnsplåt. Saffranslängderna blev inte helt lyckade utseendemässigt men verkar saftiga. Chokladkakorna brände jag då min ugnsbelysning är kaputt och lampan har liksom bränt fast så jag lyckas inte byta den. Lyste med en ficklampa men det funkade uppenbarligen inte så bra. Chokladbotten till arraksrutorna blev lite övergräddad fast inte bränd. Pust! 
Hur som helst är jag nu korthårig och nöjd med klippet. Mitt hår växer så att det nästan syns med drygt två centimeter i månaden så en katastrof varar inte alltför länge. Pagefrisyr i all ära då det är en lättskött, föga uppseendeväckande och neutral frisyr men samtidigt markerar den tyngdlagens förargliga verkningar i ansiktsdragen. Nåja nu är hårtyngderna borta så sedan återstå att se hur jag trivs med nya frisyren.