Regn, halt och kolsvart

Fattar inte hur mycket jag har sovit de senaste dagarna. Min kropp måste ha fått en rejäl chock av undersökningen. Idag har jag varit piggare även om armen och axeln inte gillar att jag rör mig för mycket. Läkarorder var tre dagars stillhet, det lät onödigt mycket men verkar behövas.
 
Ute är det kolsvart och regnar rejält. Fy vilket skitväder! Tack och lov för alla julljusdekorationer i grannskapet som förgyller en smula. En av grannarna har amerikastylepyntat runt sitt hus. Väldigt vackert att titta ner mot deras hus.
 
Nu väntar trevligheter med vännerna. Sedan måste jag ta tag i julklapperiet, julbaket och julmaten. Helst av allt skulle jag vilja ge en summa pengar till något välgörande ändamål och skippa alla julklappar. Alla har redan för mycket saker. Även jag. Dagens barn behöver istället tid tillsammans med sina nära och kära.