Julafton 2015

 
Lugnet har lagt sig efter julaftonens förväntningar och smått hysteriska stress med mat och klappar till liten och stor. Barnbarnen och barnbarnsbarnet gav mig bland annat en ny jättefin kamera med ännu mer finesser än jag hade kunnat drömma om. Läste bruksanvisningen i natt tills ögonen stod i kors. Ska bli kul att försöka utveckla mitt fotande.
Som alltid blir det alldeles för mycket mat över och ingen är sugen på julmat idag men vi får försöka göra vårt bästa för sedan stoppar jag resterna i frysen som nödproviant när kassan är tom.
Lilla Ines träffade tomten för första gången. 
 
Det blir en hel del papper, snören och kartonger efter julklappar till fjorton personer.
Julaftonskvällen avslutades med några vändor Försvunna Diamanten. Sedan var bara fikadisken kvar att ta hand om därefter traskade jag upp till ena gästsängen då jag lånat ut mitt sovrum.