En fredag

Vaknade med fötter så värkande och ömma att det knappt gick att stå upp. Stapplade iväg mot kaffebryggaren och sedan vidare mot kattmaten med två ivriga fyrbenta framför mig. Efter morgonkaffet blev fötterna så pass bra att jag kunde följa med sonen och syrran till Haparanda för julshopping fast egentligen mest för lite äventyr.
Syrran och jag investerade i en gemensam flottyrkokare så att vi kan baka anisbröd utan brandrisk. Den kostade bara 199 kronor så om den funkar är det en bra investering för kommande brandriskbak. Det var inte precis någon julrusch i affärerna så vi blev inte borta mer än några timmar och då har vi också hunnit äta på Ikea.
 
Hemma igen skyfflade jag bort blötsnön som fallit innan Esko kom och hälsade på med diverse godsaker. Just nu sprider två sockerkakspepparkakor en ljuvlig doft från ugnen. Glädjande nog har en del av mitt doftsinne kommit tillbaka men många saker till exempel blommor doftar annorlunda och inte alls lika angenämnt som tidigare. Det är trist. Ibland känner jag en konstig lukt som mest troligt är feltolkning i hårddisken.