Det var det

PRO-träffen är överstökad och jag måste erkänna att jag hamnade vid ett bord med trevliga och pratglada nyblivna medlemmar så det gick ingen nöd på mig. Julmackan var god och vårat bord satt nog kvar längst av alla. Hotellrestaurangen var knökfull och jag måste också erkänna att det var lite skrämmande med alla jättegamla. Kände inte att jag hörde hemma i det sällskapet. Vi nyblivna medlemmar fick gå in sist och när vi passerade ett långbord hörde jag en kvinna säga "Vilka unga pensionärer!!!!" Jo jag hörde alldeles rätt och det kändes som ett litet plåster på min nojiga åldringsskräck.
 
Hemma igen fortsatte julbaket. Nu är frysen packad med vaniljdrömmar som blev osedvanligt lyckade. En hallonrulltårta, mandelsnäckor och supersmarriga chokladrutor med topp av arrakssmörkräm och blockchoklad. Saffranslängder och chokladkakor bakades igår och egentligen är det bara anisbröd som är kvar på min baklista. Ska höra om syrran är sugen på att baka tillsammans med mig. Jag är livrädd för att hantera kokande kokosfett på grund av brandrisken.