Söndagsgöra

 
Helt galet så fint väder vi har nu när sommaren börjar övergå till höst. Det är nästan lite skamligt att erkänna att jag hållit till i garaget en stor del av dagen. Har städat stora skåpet och rensat ut allt onödigt som jag aldrig kommer att ha användning av som till exempel två burkar tjära som enligt burktexten ska användas utomhus för till exempel tjärning av båtar skjutsade jag till min bror som har precis en sådan båt som vill ha lite tjära då och då. Och hips vips rymdes allt som ska vara kvar i skåpet. Till och dörrarna gick att stänga.
Av bara farten fick jag rensat bort gamla skor och kläder som sett sina bästa dagar plus kört flera maskiner med överdrag till vardagsrumssoffan och allt hann bli torrt innan det blev kväll. 
Som final på dagen åkte syrran och jag och tittade till våra käras gravar och stannade till på hemgården där vi drack kvällskaffe hos brorsan.
Summa summarum en superbra söndag.