Rastlösan

 
Det hör verkligen inte till vanligheterna att jag går omkring och känner mig rastlös och samtidigt jättetrött av någon konstig anledning. Idag var det som värst men då kom sonen med familj och efter fika och skratt dressade jag om till målarstassen och har i skrivande stund målat tre ytterdörrar i dovt åskblå färg. Egentligen skulle jag vilja måla alla dörrar lassaronsgröna men det kräver för många varv och därmed blir det också för kostsamt. Slutade nyss med måleriet då regnet hänger i luften. Hoppas nu bara att den nyvunna energin räcker till i morgon så att fortsättning följer för det är en hel del som behöver få en makeover. Rastlösheten är i alla fall bortblåst.
Godissugen är jag också. Penningkontot ekar, likaså kylskåpet men glad hittade jag en påse varma koppen och slog mig ner med en rykande kopp vid matbordet. Fy och blä vilket rävgift. Nä det var verkligen ingen höjdare istället får det bli några tomater från växthuset, lite gräslök, hembakt valnötsbröd och ett kokt ägg plus en klick salt och god kaviar. I och för sig har jag några gamla påsar Nutrilett med päronsmak men det fick jag nog av innan operation då jag levde enbart på Nutrilett i tre långa veckor. Visserligen tio kilo minus men får kväljningar bara av att tänka på den tiden.
Det är faktiskt bra att då och då tvingas äta smårester från frys och skafferi istället för slänga det när man har storröjning.