Rastlös

Vaknade sent omsider till en underbar högsommardag med precis lagom varmt och med lätt svalkande vindar. Efter morgonkaffet gick jag lös på åkerbären och smultronen som jag planterat lite här och där. Gott så det förslår. För övrigt har jag för ovanlighetens skull känt mig en smula rastlös så jag passade på att åka iväg och återlämna resväkan jag hade lånat av en av mina resevänner. Där blev det kaffe, prat och välgörande skratt. Hemma igen gjorde jag en matbrödsdeg med allehanda ingredienser som huset kunde erbjuda bland annat valnötter. Passade på innan jästen återigen hann bli dålig som så många gånger tidigare. Typiskt mig är att baka när det är varmt utomhus. Brödet blev gott, speciellt med extrasaltat Bregott. I kväll var jag och hälsade på mina huvudmän vilket alltid är trevligt men på hemvägen fick jag med våld  hindra min bil från att styra iväg till godisaffären. Har ätit upp strösslet som fanns i skafferiet ...
Rastlös är nog ordet som bäst beskriver den här dagen.