Mycket färg

 
Idag passade jag på att ta dagens motionspass genom att gå med i pridetåget tillsammans med några gamla arbetskamrater från min gamla arbetsplats på kulturskolan. Både skönt, trevligt och nyttigt. Fast nu kanske det finns korkade och fördomsfulla människor som tror att vi som gick i tåget är homosexuella. Ja man vet aldrig på en sådan här ort där Jante och andra knäppheter är alldeles för vanligt förekommande. Dessutom har jag bott i en pytteliten lägenhet tillsammans med tre kvinnor så 1+1 kan bli vad som helst beroende på vem som lägger ihop. Ibland kan jag bli så trött på småaktigheter och missunnsamheter fast för det mesta bryr jag mig som tur är inte ett endaste skit. Jag vill ha mycket färg i mitt liv och ser också till att få det.
Vädret har varit hyfsat skönt men lite väl fuktigt så efter promenaden blev det välbehövlig vila efter stockholmsveckans upplevelser. Är så glad över att vi vågade ta ton på Allsången. Läste att drygt 1 700 000 tevetittare såg på programmet och det var rekord hitintills för denna sommar plus flera tusen som fanns på plats på Skansen. Klippet nedan är taget från Aftonbladet i onsdags.