Mitt liv

Vaknade till en riktigt strålande högsommarmorgon och satte mig som vanligt ute på farstubron med kaffekopp och ett öga på katterna som nosade runt bland nattens händelser som motsvarar vårat Rapport och Aktuellt.
 
 
Idag ska bara vara en skön latdag med lite småpyssel. Jag gillar ordning och reda och är jäkligt bra på att ha det också även om jag inte är någon pedant vad gäller dammet och skiten i hörnen. I mitt hus finns inga skrotsamlande skålar och burkar. De fanns, ska jag erkänna, men det är länge sedan de försvann. Var sak på sin plats och helst genast och absolut ingen skräpande mellanlagring.
 
 
I går var jag tillsammans med två av barnbarnen på fisketur. Det var en jättefin och avslappnad dag utan gnäll även fast vi bara fick upp lite sjögräs. De fick i alla fall napp även om ingen fisk fastnade på kroken och maskburken blev tom. Vi avslutade dagen med att fika ute på brorsan brygga som guppade en bit utanför stranden som en flotte. Vi fantiserade om vådlliga forsfärder och mumsade limpmackor med falukorv och drack hallonsaft därtill. I backen intill lyste smultronen röda. Mums åtminstone för farmor. Gårdagen var en sådan där guldkantad dag som jag kommer att minnas med kärleksfull glädje.