Mina lyckor

I går var det rejält höstrusk och idag strålande sol så jag har passat på att klippa hela gräsmattan. Svettigt och jobbigt med välbehövliga avbrott för egna kaffegäster och en stund senare bjudkaffe hos en av grannarna. Helt plötsligt mulnade himlen igen och jag såg en blixt i ögonvrån och i samma ögonblick brakade hällregnet lös. Jag stannade kvar ute i regnet och njöt av att kylas av inpå bara skinnet. Sedan en varm dusch och torra kläder.
 
 
Veckan har varit intensiv och underbart rolig. Mina älsklingar barnbarnet och lilla barnbarnsbarnet har förgyllt min tillvaro. De har bott hos mig så vi har fått rå om varandra hela tiden. Det har varit så mysigt. Lilla Ines är verkligen en solskensunge med glimten i ögat. Pigg, lättlärd och nyfiken på allt. Mina katter, speciellt skygga Ida, har varit som ett plåster runt Ines och det är jag jätteglad för. Ja det har varit en vecka fylld av kärlek. Jag är så lycklig över att ha fått ynnesten att uppleva att vara mormorsmor medan jag ännu funkar något så när hyfsat. 
 
I gårkväll var mina vänner här på middag och reseplanering inför decemberresan till huvudstaden. Som alltid trevligt med många skratt. Anna-Carin hade med sig en hel kasse med veckotidningar så kvällslektyren är säkrad för en tid framöver.