Lugnet efter stormen

Det är så underbart kul när storbarnbarnen kommer till mig men himmel så trött jag blir efter några dagar. Idag åkte de hemåt igen och jag har röjt upp i huset. Fattar inte varför mitt hus så lätt hamnar i totalt kaos så fort det är någon mer än jag själv här. Nu sitter jag nyduschad och huset är dammsuget och singeltantordningen återställd. Nästan i alla fall. 
Egentligen skulle de ha åkt tidigt i morse men nattens bilutflykt slutade med skadad oljetank så det blev akut lagning med kemisk metall och massor av oljedunkar i skuffen för säkerhets skull. Ibland är det mer än spännande och dessutom väldigt dyrt men man lär sig också nya saker när man har stora barnbarn som till exempel kemisk metall som tills i morse var något helt okänt för mig. Håller nu tummarna att de tar sig de 33 milen hem utan missöden.
Nu tänker jag belöna mig själv med något riktigt gott som till exempel en macka med Brieost och salami plus ett litet glas vitt.