Farligt fett

Det borde vara motbok med miniransoner främst på smör, grädde, socker, chips, pommes frites och godis. Vi stressar och äter ihjäl oss och har man dessutom genetiska anlag för att utveckla olika hjärt- och kärlsjukdomar borde man verkligen avstå. Till och med barn serveras allt detta farliga.
Jättemärkligt att jag själv inte kan ta till mig detta faktum som är vetenskapligt belagt i hur många undersökningar som helst. Jag känner stor oro för hur pass förfettade min kärl är. Att hjärnan har fått en del vet jag och säkerligen ser det inte ut bättre i övriga kroppen. Hädanefter är Bregott och grädde förbjudna i detta hus. Undantaget är grädde till de få tårtor som bakas vid speciella högtider. Det finns mindre farliga vegetabiliska gräddersättningar för matlagning. Undrar varför jag inte köper dem. Min syster har lovordat dessa produkter i flera år men icke har jag skridit till handling. Chips, pommes frites och ostbågar är inget som jag någonsin köpt till mig själv så de är lätta att avstå. Godis och socker ja där är min akilleshäl. 
Ja jag skälver vid blotta tanken på hur