Snöoväder suck ...

 
Tittade ut genom fönstret och fick en smärre chock då massor av snöflingor dansade runt utanför fönstret. I samma stund de landade på marken var de förvandlade till vatten. Suckade och gick med tunga steg ut i förrådet och hämtade vinterparkasen.
En haparandaresa var inplanerad tillsammans med mina huvudmän, ett jättegulligt sambopar som behöver lite stöd i smått och stort. I och för sig lämpligt väder för shopping då det inte är läge för utejobb en sådan här blöt och kylig dag. Med fullpackad bil och nöjda medresenärer körde vi hemåt och nu tror jag att jag går och lägger mig raklång och lyssnar på cd-boken I tystnaden begravd av Tove Alsterdal. En svart släktkrönika som delvis utspelar sig i Tornedalen och österut, in i det mytomspunna Karelen och fallna Sovjetimperiet. För mig som hatat krigshistoria, religion och politik har en och annan polett trillat ner vad gäller händelser under 30-talet och 40-talet.