Skön lördag

Den här dagen har varit strålande skön. Gick ut tidigt med katterna och strosade runt på tomten bland daggdroppsmyckade blomster. Sagolikt!
 
Efter en frukost bestående av fil med egenkokt svartvinbärsylt hade jag energi nog för att skrapa fönsterblecken och sedan måla dem. En gång i tiden tog jag bort all färg på bleck och målade enligt färghandlarens rekommendationer men det funkar inte heller så när ekonomin tillåter blir det nog nya fabriksmålade fönsterbleck. Ja det är mycket som ska ske när jag får den där ekonomin som till exempel räcker till att ta ut en medicin som kostar 1100 kronor. Det hade jag inte idag så nu får jag klara mig utan den. Förhoppningsvis. I morgon hoppas jag på att svenska folket röstar fram en ny regering som bland mycket annat nödvändigt för välfärden även sänker straffskatten på pensionen.