Höstfest

 
Den här morgonen har verkligen iklätt sig senhöststämning. Himlen är smutsgrå och dagsljuset likaså. Nej usch det här gillar jag inte alls. Mina väderkänsliga leder ömmar, speciellt vrister och handleder för att inte nämna vad som händer med humöret. Och inte är jag bakfull heller även om gårkvällen avnjöts i goda vänners sällskap med mat och godricka. Jag bjöd på räk- och laxrulle på salladsbädd till förrätt, wienerschnitzlar och pressad potatis och champignonsås till varmrätt och hasselnnötspaj med hallon och grädde till dessert. En lite väl mäktig dessert med tanke på att varmrätten var rätt så bastant. Viktigast av allt är dock alla skratt och samtal vänner emellan i värmeljusens milda sken. En livets krydda som piggar upp och värmer länge.
 
Dagens plan var att slutföra krattningen men om inget drastiskt händer med vädret är det alldeles för trist och blött för att tillbringa dagen utomhus. Alternativ är att fortsätta skanna gamla foton från barndomshemmet. Ett tidskrävande jobb då min skanner inte tillhör det snabba gänget.