Fejardag

Emil inspekterar det tömda skåpet och gamla fläkten.
 
Sonen kom tidigt på förmiddagen och monterade upp min nya köksfläkt. Sedan skruvade han fast en väggskiva ute i förrådet som lyst med sin frånvaro i alldeles för många år. Känner mig väldigt nöjd! Bara kvar att spackla och måla och det ska jag göra i morgon.
När skräpet var instuvat i bilen för vidare transport till återvinningen torkades köksluckorna och köksgardinerna byttes till sprillans nya mörkt julröda med små broderade hjärtan i vitt. Röda julmattan är också på plats.
Typiskt mig att städa innan julbaket. Borde göra tvärtom. Det här året ska jag inte baka så många sorter av den enkla anledningen att det är jag själv som står för det mesta ätandet. Saffransbröd, mazariner, drömrulltårta och chokladkakor. Punkt slut. Fast det lockar alltid att baka mammas favoriter. Känns varmt i hjärtat när jag gjort det.
Det är mycket på agendan de närmaste veckorna så det känns skönt att ligga i framkant vad gäller juleriet. Bland annat järntankning två gånger per vecka. Hoppas på att bli riktigt pigg och alert lagom till huvudstadstrippen med vännerna.