Mulet men ändå solsken

Sommarvärmen tog paus idag men jag hoppas att den återkommer i morgon. 
 
Jag började dagen med att delta i en presskonferens som bland annat handlade om att den föreningen där jag är kassör skänker en hjärtstartare till föreningslivet i denna kommun för utlåning  vid olika evenemang. Idrottsledare ska också utbildas i hjärt och lungräddning. Upprinnelsen till detta är att en ung flicka här i kommunen som tränade att ta emot fotbollen mot bröstet fick hjärtstillestånd men hade den lycksaliga turen att ha personer omkring som kunde hjärt och lungräddning och som därmed räddade därmed flickans liv. Redan nästa vecka startar den första kursen i hjärt och lungräddning samt hur man använder hjärtstartaren. 
 
 
Dagen avslutatades med en liten solskenshistoria som började med att en av grannarna ringde på dörren och frågade om jag ville ha en hund. På farstubron stod en liten border terrier och tittade på mig med stora ögon. Jag trodde att grannen skämtade eftersom de själva har två likadana voffsingar. Vi kopplade den och gav den vatten och lite kattmat och sedan ringde jag till polisen och meddelade att vi har en upphittad hund här, men ingen hade anmält den saknad. En halvtimme senare hade ägaren också ringt polisen och strax var ägarinnan här och hämtade sin älskling som rört sig ungefär tre kilometer på egen hand.