Första sommarvärmen

Smultronkrukan laddad.
 
Är salig av lycka för att vi äntligen fått en försmak av sommarvärme. Steg upp jättetidigt och gjorde en bulldeg på en liter och redan före klockan nio var allt klart och bortdiskat. Har haft loppisöppet och lockade med nybakta bullar vilket funkade hyfsat bra. Egentligen är inte intäkterna av det svindlande slaget men om man ser det som att jag hur som helst är hemmavid och inte har några kostnader så är varje hundralapp ett betydelsefullt bidrag till min usla ekonomi. Usch vad jag avskyr att vara så här fattig, men snart vänder det och då med råge. Förhoppningsvis!
 
I kväll var jag och inhandlade några tomatplantor, marockansk mynta, basilika och rosmarin. Marockanska myntan enbart för att kunna fixa Mojito till min kompisar som snart ska inviteras på middag. Livet blir inte roligare än man gör det och jag är oerhört glad för att jag inte har några extravaganta vanor för att känna att jag lever. Här räcker det med att vårens första svala hade flyguppvisning för mig och att min dotter och barnbarnen bakat mjukkakor i bagarstugan. Gott! I morgon blir det nog halstrad, icke vattendragen, saltströmming. Dreglar redan.