Full rulle

Har haft en jättefin helg på flera sätt. I förra inlägget skrev jag om lördagens trevligheter och igår söndag bakade jag först chiabatta som blev supergoda. Så fort plåten var ute ur ugnen packade jag utflyktskorg med kaffe, smör och varma bröd och åkte till skidbacken där dottern och tre barnbarn höll till. Solen strålade och barnskratt klingade ljuvligt från backen. Mitt näst yngsta barnbarn håller på att lära sig åka slalom och har en snäll storasyster som tålmodigt lotsar henne nedför backen.
 
Därefter var det dags för kalas med marängtårta hos barnbarnet som fyllde elva år. Hade med en påse chiabatta även dit. Presenten, en jeansjacka från Chili, var i minsta laget så idag har jag bytt den till en större storlek. 
 
Äntligen har jag lycktas vända dygnet så att jag vaknar pigg och utvilad redan vid sjusnåret. I morse var det lätt att må gott då solen strålade på en hög och ljusblå himmel. Har varit ute med katterna och suttit i lä för nordanvindan med näsan mot solen. Ljuvligt! Ska snart åka iväg till pappersåtervinningen med de senaste veckornas skörd. Funderar också på att åka med några kassar kläder till till Kupan och somaliska föreningens lokal.