Sommarlycka

I morse vaknade jag jättetidigt med hjälp av en hungrig liten kattfröken som inte ger upp sina väckningskonster förrän jag står upp på golvet. Tack vare henne låg jag ute och rensade under buskarna redan strax efter klockan sex i morse. Det var alldeles tyst förutom fåglarnas härliga kvitter och morgonsolen värmde så skönt.Känner mig otroligt lyckligt gynnad som har en tomt där jag kan meditera i godan ro under arbetets gång. Just nu är tomten väldigt välskött, ansad och rensad. Många dagars arbetsglädje ligger så klart bakom. Vinbärsbuskarna är överfulla av limegröna blommor och äppelträdet verkar ha ställt till med massor av blommor. Blombänkarna är fyllda av perenner som aldrig någonsin vuxit sig så här stora redan till de första dagarna i juni. Håller tummar och tår för att sommaren fortsätter med sol och värme. I morgon planterar jag nog ut mina frösådda blomster eftersom vädret verkar bli superbra framöver om man får tro väderdamerna i teven.