Livet är vad man gör det till

 
Sovit extra lyckligt gott i natt i ett såpdoftande sovrum där allt, precis varenda pinal är dammad eller rengjord. Gårdagens soliga och blåsiga väder torkade tvätten rekordsnabbt, till och med täcket hann bli torrt trots att det var det sista som hängdes ut på tvättlinan. Nu är det bara de övriga rummen kvar men tänker ta ett i sänder allt efter lust och väder som bjuds.
 
Näst äldsta barnbarnet som kom i går förgyller min tillvaro. Vi har några saker på programmet som ska göras men däremellan hoppas jag att vi kan hitta på lite trevligheter. 
 
Häromdagen fick jag hjälp av sonen och yngsta barnbarnet med att smälta ihop listen under bildörren som fick sig en rejäl skada då jag körde på en isklimp i höstas. Otroligt att alla barnbarn börjar vara stora och själv känner jag mig ung och vital som om jag vore 20. En av barnbarnets kompisar så apropå att jobba när man är pensionär: Ja, men du som är frisk och ungdomlig ... Visst, tänkte jag och solade mig tyst i glansen utan att nämna den välfyllda medicindosetten i skåpet. 
 
I kväll är det vänner som gäller för min del. Hoppas på tur!