Tillökning i familjen

 
 
Framåt jul blir det tillökning i familjen då miitt älskade barnbarn och hennes sambo ska bli föräldrar. Det ska verkligen bli jättekul. Trist bara att de bor trettio mil bort, men i och för sig tar det bara några timmar att svischa iväg dit. Då blir jag mormorsmor medan jag ännu är "ung"och vital och kan krypa omkring på golvet och hitta på bus. Längtar!
 
Dagens väder är blött och grått men ändå ganska skönt. Han varit ute en hel del och ser att växtligheten har mått gått av regnet som kommit det senaste dygnen. Äppelkarten sväller raskt och nu väntar jag bara på att tomaterna ska börja rodna. Den gammeldagsa luktärten har en obeskrivligt skön doft och riddarsporrarna har sträckt sig högre än min längd. 
 
I kväll silades och sockrades rabarberdrickan som stått och gottat sig i tre dygn. Använde ingen citron till denna sats och tycker nog att den blev godare utan. 
 
I går medan regnet vräkte ner som mest passade jag på att rensa bland alla papper i pärmar och lådor. Om regnandet fortsätter blir det de sista garderobernas tur, men blir det soligt och fint är det utejobb som gäller. Det finns alltid något att fixa med och för mig är utejobb rena rama må gott terapi av behagligaste slag.