Loppisdag

I morse slog jag äntligen upp dörrarna till loppisen ute i garaget. Kunderna har inte precis strömmat in men de som kom handlade desto mer. Det blir inga jätteförtjänster men jag är hjärtans glad för det lilla. Bättre i alla fall än att kasta på soptippen. Inser att det nog är dags att annonsera lite bättre inför nästa tillfälle som planeras till söndag.
 
Dagen har varit jättefin med sköna svalkande vindar. I kväll åkte jag med syrran och dottern till våra käras gravar och fyllde på vatten. Därefter svängde vi in till hemgården där våra tre bröder firar semester. Som nästan alltid måste jag gå en sväng ner till älvkanten för att insupa forsens brus, se vattenglittret, höra fåglarna och se grönskans rikedom. Hemgården ligger på en så ofantligt vacker plats och jag är och har alltid varit lycklig över att ha fått växa upp i en sådan naturskön omgivning.