Högsommarvärme

Idag håller jag mig inomhus eller på husets skuggsida. Visserligen efterlängtad värme men några grader för varmt för min del. Jag är ingen som ligger och pressar. Aldrig någonsin faktiskt.
Inomhus på nedervåningen är det svalt och skönt och på bänken står en matbrödsdeg på jäsning. Både frys och brödskåp är gapar tomma men jag hade både mjöl och jäst. I dessa tider handlar allt om att leva så billigt som möjligt och helst ska det inte kosta någonting alls. 
Ska öppna garageloppisen, kanske redan i morgon och hoppas att kunderna hittar hit. Har tillverkat några usliga skyltar av material som fanns och de blev väl inte riktigt bra men får duga så länge. Även om det inte säljs så mycket som jag skulle önska så är det kul att träffa nya människor. Hitintills har alla varit trevliga och vissa dagar har det blivit överraskande bra förtjänst.