Taggad!

Måndag och inte vilken måndag som helst utan en måndag med nya förutsättningar för nu ska det hållas igen med godsaker. Känner mig som en fläskFia just nu. Brösten hänger och slänger och magen putar. Hittade den här listan i en tidning och insåg det faktum att det skulle ha behövts åtskilliga väldigt raska promenader för att hålla vikten i förhållande till vad jag dagligen stoppar i mig. Listan sitter nu på kylskåpsdörren i avskräckande syfte.
.
 
Tackar min lyckliga stjärna för att jag inte gillar pommes frites, hamburgerdressingar och chips. Det är i alla fall tre saker som inte lockar mig i fördärvet. Dagens middag blir Vanjas indonesiska gryta med bland annat vitkål, ris och köttfärs. Har haft receptet i min pärm i säkert 35 år och aldrig tillagat den, men idag ska det bli av. Jag har inga planer på någon extremkost utan helt enkelt mer mat och mindre gottigott. Gottigottet ska också finnas med men inte flera gånger varje dag.
 
Just nu kliar äntligen skrivarlusten i mina fingrar. Tankarna snurrar runt ett tema som länge varit min ambition att göra något av fast jag inte riktigt har haft klart för mig vad den röda tråden ska vara. Nu vet jag och det blir ingen rolig historia. Lär behöva en frottéhandduk intill datorn som näsduk.