Nytt år och nya möjligheter!

Enligt veckotidningarnas årshoroskop ska det här bli ett toppenår för alla i fiskarnas tecken och jag känner på mig att det stämmer till hundra procent. Man får bara se till att hålla tungan rätt i mun när man simmar framåt så att man inte hamnar i något fisknät. Min största utmaning lär bli att hålla krampaktigt hårt i plånboken och inte låta pengarna flyta iväg åt alla håll. 
 
Började det nya året med ett rejält fyspass i snöskottnings tjänst, därefter hårfärgning och lite hemmaspabehandlingar ur julklappspaketen. Planen var därefter att ta några julmysiga foton av katterna intill julgranen innan den åker ut. Naturligtvis kände Emil på sig att det var något på gång så han sprang och gömde sig när jag hade tagit på finklänningen. Ida såg ut mäkta förgrymmad när jag lite försiktigt väckte henne så att hon åtminstone skulle ha ögonen öppna. Enligt min plan skulle jag äntligen få ett foto där jag icke iklädd omaka pyjamas hade båda katterna intill mig, men si det gick icke trots att självutlösaren var påkopplad. 
 
Vad sysslar du med människa?
 
Herrekisses vad stark hon är!
 
Som skrivet så ser jag fram emot ett toppenår. Det mesta är möjligt, fast egentligen så har jag allt jag behöver plus min brokiga familj som är värdefullast av allt. 
 
På min önskelista finns det en ständig punkt och det är att de som har barn och barnbarn ska våga vara viktiga förebilder som engagerar sig i både framgång och motgång. Livet går inte i repris så det gäller att ta tillvara den tid vi har.