Skitvädersdag

Drömmer och längtar efter blommor, fåglar, fjärilar och bin.
 
Inget vidare kul söndagsväder idag. Himlen är helgrå, lätt snöfall emellanåt plus pappersfabriksdoftande sydliga vindar. På plussidan kan nämnas att det bara är fem minusgrader. Men herregud vad jag saknar ljus, sol, fågelkvitter och de första takdroppen. Har i alla fall varit ute en stund och bytt luft i lungorna medan jag skyfflade bort den snö som fallit.
Min kropp mår inte alls bra av sådant här skitväder. Alla leder känns ömma och svullna. Min nya höft är undantaget som funkar men nu har den "friska" höften börjat protestera. Nåja, det finns fler proteser så det löser sig säkert.
Just nu försöker jag uppbåda energi för lite innejobb bland annat för att gå igenom mina garderober som har en tendens att bli väldigt röriga.