Grått grått grått

Vaknade till ljudet av porlande vatten från stupröret utanför sovrummet. Tycker att det känns som aprilväder redan nu. Himlen är låg och helgrå och snön är mer vatten än is. Inte mig emot om det blir en supertidig vår. Längtar intensivt efter att öppna växthuset, känna doften av jord och glädjas åt växtkraften i mina drömmar. Det ska bli helt underbart att få börja med vårbruket, men först ska 60 kvadratmeter garagetak skottas och det är idag det skall ske. Har fått lite vajsing med armarna som yttrar sig i pinande värk så fort jag gör något mer ansträngande. Inte alls kul. Är ganska säker på att det inte har med hjärtat att göra så jag kör på.
 
 
 
Våren som kommer är fylld med husfixjobb. Det är ett måste att kitta om och måla fönster. Ska försöka börja med det så fort temperaturerna tillåter. Funderar på att måla innertaken vita i de rum som hur som helst ska omtapetseras. Är i valet och kvalet om en rejäl färgspruta gör det enklare än att penselmåla för hand. Tror inte att min stela nacke klarar penselmålning. Ibland önskar jag att jag hade haft både bilmekanikerutbildning och en byggutbildning i bagaget. Det hade förenklat livet betydligt.